1 pav. Užduočių išdėstymas Marijampolės "Regitroje":
Ką ir kaip čia sužymėjau:![]() |
pagal "Regitros" pateiktą aprašymą http://www.regitra.lt/ uploads/documents/files/2014_04_01_Motociklininku_manevrai.pdf
|
P.S. Užduočių eilės tvarka pateikta pagal egzaminą Marijampolėje
SVARBU! Prie užduočių parašiau keletą būdų, kurie man padėjo išmokti užduotis. Stengiuosi mokytis iš savo klaidų, tad savo išmoktas pamokas pateikiu Jums, kad išvengtumėte klaidų. Galbūt rasite ką nors kas Jums pagelbės besimokant ar suprantant. Tačiau mano patarimai, pasvarstymai po manevrų aprašymais nėra tiesioginė rekomendacija Jums, turite laikytis saugumo reikalavimų, mokytojų ir egzaminuotojų nurodymų.
Prieš egzaminą leidžia pasibandyti motociklą. Rekomenduoju tuo metu pasižiūrėti, kur apsisuksite pabaigę greitos gyvatėlės užduotį bei kliūties apvažiavimo užduotį, nes (žiūrėti 1 pav. viršuje) 'gale užduoties' kairėj pusėj dažniausiai pastatomas automobilis, vietos apsisukti nelieka labai daug. Tiesiog pasižiūrėkite, pravažiuokite, apsisukite išsibandydami motociklą, tad po to atliekant šias užduotis dėl to nebus neaiškumo.
Prieš egzaminą leidžia pasibandyti motociklą. Rekomenduoju tuo metu pasižiūrėti, kur apsisuksite pabaigę greitos gyvatėlės užduotį bei kliūties apvažiavimo užduotį, nes (žiūrėti 1 pav. viršuje) 'gale užduoties' kairėj pusėj dažniausiai pastatomas automobilis, vietos apsisukti nelieka labai daug. Tiesiog pasižiūrėkite, pravažiuokite, apsisukite išsibandydami motociklą, tad po to atliekant šias užduotis dėl to nebus neaiškumo.
Patarimas: http://motorbikewriter.com/how-to-handle-a-heavy-motorcycle/ "The first step in executing a sharp turn is to put down the foot on the side that you want to turn, so it’s the right foot for right turns and the left foot for left turns. Now, point that foot to where you want to go. This will adjust your riding posture correctly. Sounds strange, but try it and you’ll see it works."
![]() |
Taigi, jei reikia pasukti į kairę, dedam kairę koją ant žemės ir pakreipiam/pasukam pėdą į kairę. |
Šiam pratimui gan svarbu tai, ar pasiekiate žemę visu padu. Kai pasiekiate pilnai - lengviau. Jei nepasiekiate - pasinaudokite šiuo variantu: http://kategorijaa.blogspot.lt/2016/08/sededami-ant-motociklo-ne-visai.html
KODĖL Į DEŠINĘ SUKTI SUNKIAU? Atminkite, kad sukant į dešinę, sankabos rankenėlė tolsta nuo vairo ir Jūsų labiau nei važiuojant į kairę, tad važiuojant dešinėn, labiau atkreipkite į tai dėmesį ir atidžiai valdykite sankabą.
ŠIAIP: atliekant šią užduotį, palengva atleidžiant sankabą, mintyse aš sau sakau: "leisk motociklui važiuoti:)" ir suku vairą.
Patarimas: Įsibėgėkite PRIEŠ įvažiuodami į greitą gyvatėlę, pačioje gyvatėlėje negreitinkite, tik išlaikykite tą patį greitį. Ties priešpaskutiniu kūgiu atleiskite akceleratoriaus (greičio) rankeną, galiniu stabdžiu pristabdykite. Tarp priešpaskutinio ir paskutinio kūgio spauskite sankabą ir įsijunkite 1 pavarą, išvažiavę iš gyvatėlės judėdami tiesiai, TIESIAI laikydami vairą ramiai sustokite. NIEKADA NESPAUSKITE PRIEKINIO STABDŽIO SUKDAMI VAIRĄ!!!
Po užduoties SUSTOKITE net jei egzaminuotojas bus sakęs Jums iškart apsisukti. Pateiktoje Marijampolės "Regitros" schemoje matosi, kad po greitos gyvatėlės yra STOP linija - pasinaudokite ja kaip orientyru.
Patarimas: Po užduoties SUSTOKITE net jei egzaminuotojas bus sakęs Jums iškart apsisukti.
Patarimas: mokinantis šią užduotį (lėtai važiuoti) galite pabandyti visa nugara labiau įsitempti, išsitiesti ir truputėlį pasvirti į priekį. Net gi kojomis truputį 'suspausti' motociklą.
Patarimas: prieš atlikdami lėtą gyvatėlę įsijunkite neutralią pavarą ir gerokai atsistumkite motociklą kokia 10-15 metrų atgal. (Galite prieš tai paklausti egzaminuotojo, ar galite:)
Iš toliau šį manevrą pradėsite daug ramiau, kaip sakant, įsivažiavę.
Kaip mokytis gyvatėlę? Atsipalaiduoti ir sakyti sau, kad vairas sukasi lengvai, tada patys tuo patikėsit:) ir pamatysit. Iš pradžių maniau, kad kai suksiu vairą, motociklas apsivers - bet taip nėra, tad reikia tik drąsos išbandyti. Nepavėluoti pradėti sukti. Atliekant šias sukinėjimosi užduotis reikia išmokti savo svorio centrą perkelti į priešingą pusę nei sukate. Pavyzdžiu, jei sukate kairėn, savo svorį stenkitės išlaikyti dešinėje (aš kažkaip net labiau įsiremiu į dešinę kojos atramą, arba į kairę, jei suku dešinėn).
Atliekant lėtą gyvatėlę man padeda žiūrėjimas toliau į priekį, t.y. ne į arčiausią kūgį, kuris man "po nosim", bet į tolimesnį, ar net kelis (t.y. žvilgsniu aprėpti visą gyvatėlę). Man geriausia išvis nežiūrėti į vairą.
Kai išmoksite gyvatėlę, jei turite galimybę, pasisunkinkite ją sumažindami tarpus tarp kūgių (turi būti 3 m., sumažinkite iki 1,70 m ar pan.),ir pridėdami papildomai du kūgius. Jei išmoksite ir tokią pasunkintą, tai "Regitroje" gyvatėlė atrodys daug lengvesnė.
Patarimas: egzamino metu aikštelėje prireikus pasiremti koja galite 5 kartus (kitaip sakant iki 5 kartų tai nekritinė klaida (NN). Tad jei to labai prireiks aštuoniukėje, nebijokite pasinaudokite šia išeitimi.
Kaip aš išmokau? Dabar internete nerandu to straipsnio ar video, kuriame buvo puikiai paaiškinta, kad sukantis, koją, kuri yra posūkio viduje, reikia pasukti 45 laipsnių kampu. Ir koją, ir pėdą. 

Čia nuotraukoje matosi maždaug ką noriu pasakyti. Koją "atplėšti'' nuo motociklo ir pasukti pėdą 45 laipsnių kampu (tik ne daugiau). Man padeda tvirčiau jaustis posūkiuose, ypač aštuoniukėje.
Stop kadrai iš "Regitros" video: https://www.youtube.com/watch?v=nhULtZVMlpw
Rekomenduoju šį video pažiūrėti, kad geriau suprasti užduotis.
kategorijaa.blogspot.lt/
Nuotraukos iš: www.regitra.lt, http://motorbikewriter.com
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą